Thursday, March 24, 2011

...hakikat hidup...

"tahniah!"

adkah aku layak untuk terima ucapan sebegitu dengan keputusan TERBAGUS aku nie??
terdiam, terkedu, malu, marah,sedih, kecewa..
tu je yag ak rasa saat aku terima slip keputusan spm. langsung x de rasa gembira walau sekelumit pown..
'mak, abah, maafkan adik!'
aku rasa hidup aku da gelap.
kemana arah yg patut aku tuju?
dimana aku akan berada?
siapa aku di mata keluarga sekarang??
berjuta soalan kekecewaan kat kepala otak aku nie..
andai saat tue aku ada memegang pisau, aku tak kan berpikir panjang..
'selamat tinggal dunia'..
tp. umur aku masih panjang..
gadis gagah yang berani dan tabah kini dah hilang,
aku x tumpah seperti gadis yang penuh dengan kekecewaan..
kalau orang kata dy dah jatuh..
aku lebih dari itu, aku bagai da jatuh terduduk, nak bangun pun terlampau berat masakan aku mmpu untuk terus melangkah lantas berlari..
kawan-kawan semua dah jauh ke depan,
"maaf rakan-rakan, aku x mampu  dan berjaya untuk berada dihadapn bersama kalian. aku sentiasa akan doakan kejayaan kalian. 'selamat tinggal.semoga berjaya' itu ucapan yang aku bakal ucapkan kepada kalian yang rata-ratanya jauh lebih berjaya dari aku..maaf..."
apalah daya seorang gadis yang apabila bangun terdapat linangan air mata di pipinya???
sampai bila ini semua akan berlaku???

6 comments:

  1. HANA, PEGANG KATA KATA NI. NI KATA KATA YANG AKU DAPAT DARIPADA SESEORANG YANG DAPAT RESULT JAUH LAGI TERUK DARIPADA KITA. NAK SAMBUNG DIPLOMA PUN TAK LAYAK. TAPI SKRG DIA DAH BERJAYA PEGANG MASTER. SEBAB DIA TAK PANDANG BELAKANG.

    "USAHAKAN HADIAH YANG ALLAH BAGI WALAUPUN KITA TAK SUKA HADIAHNYA. SEBAB ALLAH ADA JANJIKAN SESUATU YANG LEBIH BAIK DARIPADA YANG SEKARANG NI. KALAU KITA PERCAYA DENGAN REZEKI DIA, DIA JANJIKAN YANG TERBAIK UNTUK KITA."

    ReplyDelete
  2. life goes on weyh. walau ape pon yang jadik bende tu semua da lepas pun. memang bukan rezeki kitaa lah. and sape kate result yang tak berape nak elok ta boleh berjaya. bak kata manusia tu, alah orang2 kaya kat malaysia ni bukan lulus spm pun. hana. kau lebih dari lulus kan. so, i think u really can make a damn successfull businesswoman laaa. just make the right choice. banyak2 buat solat istikharah sayang. ALLAH always know the best:)

    ReplyDelete
  3. hanaa,. dont give up syg. Ade yang jauh lebih baik menanti hana kat depan sane. percaya dengan segala yang Allah da tentukan. Allah nak kite usaha lebih banyak lagii. mungkin kita lalai sebelum2 nih. Ini je cara nak buat kite bangun, sedar dan berjaya seperti yang kite nak. okay. jangan mengalah. jangan tengok orang yang ade kat atas kite, tapi tengok orang yang ade kat bawah kita. it teaches us how to be grateful with what we have now.:)

    ReplyDelete
  4. thanz kawan2..aku lemah sgt time tue.. baru kne uji skit tp aku da tewas..tp, sekarang insya ALLAH aku da ok. doa kan ak n kwan2 yg len bjye g ke ipta erk.. ak tkut sgt...aku syg korg...

    ReplyDelete
  5. hehe..sory hana..bru tahu hana de blog...
    thx sbb slame nih tolong saya dalam pengurusan kelab..seres baguih...xsmpat nak ckp mse tuh...sori

    ReplyDelete
  6. welcome nikman.. tu an keje kte sme2..

    ReplyDelete